Udstilling med Sif Jensen og Laila Holm

5. november - 19. december 2018

Siff Jensen
Siff Jensen er en autodidakt billedkunstner, født i 1978,
som bor og arbejder i Kirkeby på Sydfyn. Siff laver primært collager og mixed media på papir samt akrylmalerier på lærred.
Hendes billeder er farverige og legende, omend med stramme geometriske elementer.
De primære virkemidler er form, farve og tekstur. Derudover laver Siff illustrationer til en blog som hun skriver sammen med sin mand, en blog der fortæller om familiens liv og hverdag som leves på meget få kvadratmeter, med et fokus på minimalisme, bæredygtighed og det meningsfulde liv.
Siff udstiller et udvalg af disse illustrationer - som laves med farveblyant på papir - sammen med de abstrakte billeder.
Se mere om Siff Jensens kunst her: www.siff-jensen.dk
Læs bloggen her: www.indiverden.dk

Stentøj af Keramiker Lajla Holm
Lajla Holms værker er primært skulpturelle. Hun er meget fascineret af menneskets udtryksformer, kropssprog, ansigtsudtryk og håndtegn. Det er der inspirationen hentes. Lajla arbejder gerne med ironi, humor eller en tvist i værkerne og elsker når tingene bliver vendt lidt på hovedet. Hun er også fascineret af glasurens farvespil, især gennem en raku brænding, hvor der ikke er kontrol og magien opstår.
Kunstanmelder Tom Jørgensen fra Jyllands Posten skrev: "Den nøgne sandhed" plejer man at sige. Udtrykket har ofte en lidt negativ klang som noget, der er kategorisk, usmykket og barsk: sådan er virkeligheden, lev med den.
Det kan imidlertid også forstås helt bogstaveligt som den nøgne krop fri for photoshop-forskønnelser, make-up og andet glimmer. Sådan ser jeg ud, lev med det. Det er denne sidste betydning, den nøgne krop, Lajla Holm kredser om i sine keramikfigurer. Ligesom vores nøgne krop viser, hvem vi er, afslører vores mimik os med det samme. En mimik, der bl.a. kommer til udtryk ved vores håndbevægelser.
Håndbevægelser, der i flere af Lajla Holms figurer har fået hovedrollen. En knyttet næve, en stritten med den ene eller anden finger, cirkelbevægelser, fingre, der mødes, flettes, foldes - det hele kan signalere en hel masse om, hvordan vi har det lige nu. Om vi er glade, sårbare, bekymrede, rasende. Og Lajla Holm viser os det.
En anden side af Lajla Holms virke er rakukeramikken. I hendes version af denne specielle japansk baserede teknik sættes emnet på en bund af savsmuld ude i det fri, hvor den får lov til at stå en rum tid til flammerne er væk og savsmuldet brændt af. Noget, der giver smukke changerende metalliske farvenuancer.
Læs mere om Lajla Holm her: www.lajlaholm.dk

Udstillingen vises på Haderslev Rådhus, 1. sal i åbningstiden Mandag, tirsdag og onsdag 10-15 - Torsdag 10-17 og Fredag 10-13

NYT MEDLEMSKAB
Ønsker du at indmelde dig i kunstforeningen, skal du registrere dig ved at klikke på nedenstående link.
Indmeldelse

November-december 2018
Maleri af Siff K.E. Jensen, www.skejart.dk
Keramik af Lajla Holm, www.lajlaholm.dk

Januar-februar 2019
Billeder af Verner Brems og Lotte Overgaard Brems

Februar-marts 2019
Udstilling af foreningens værker i forbindelse med generalforsamling og udlodning. Mere herom senere.

April 2019
Udstilling "Med egne kræfter" med lokale kunstnere. Mere herom senere.

Ret til ændringer forbeholdes.