Udstilling med Erling Leick & Birgit Marie Kjær

1. november - 15. december 2017

Erling Leick
Maler Erling Leick fortæller om sin kunst: "Mennesker er forbundet gennem forskellige former for sprog. Vi lever i en tid med global kommunikation, og det er vigtigt at kunne tale sammen og forstå hinanden. Maleri er en måde at sige noget der ikke kræver oversættelse. Udvekslingen opstår umiddelbart mellem emnet og mediet (maleren) og mellem mediet (maleriet) og modtageren."

Erling Leicks malerier har et nøgleord, og det er åbenhed mod det mennesker kan møde livet igennem i omverdenen og inde i sig selv. Har udgivet 2 digtsamlinger.

Erling Leick udstiller på anerkendte gallerier i ind- og udland samt i kunstsammenslutninger, kunstforeninger og censurerede udstillinger. Af seneste udstillinger kan bl.a. nævnes Stuttgart Rådhus med kunstpris finalister fra 9 lande, Grupo Batik Barcelona,
Diplom hos Miniature Art Biennale Stockholm, Galleri Nouvelle, Horsens, Asperupgård Fyn, Flere gruppe og separat udstillinger hos Galleri Dahl, Udstiller med sammenslutningen Prokk i Århus og Udstiller med sammenslutningen OK 18 i Odder.

Læs mere om Erling Leick på www.erlingleick.dk og
>>> video

Birgit Marie Kjær
Keramik ved keramiker Birgit Marie Kjær

Birgit Marie Kjær, Knudsmade 1, Munkemøllebugten, 6300 Gråsten.

Birgit Marie Kjær fortæller om sin kunst: "Jeg arbejder hovedsagelig med primitive keramik forbrændinger som Raku - Pit - og Saggarbrændinger, alle ved lave temperaturer udendørs ved åbent ild. Jeg finder inspiration i naturens mønstre og former: forsteninger, tegl, flint, drivtømmer og bark.

Jeg bruger leret, som billedkunstneren bruger lærredet."

Birgit Marie Kjær udstiller på anerkendte gallerier i ind- og udland samt i kunstforeninger, museer, og censurerede udstillinger. Af seneste udstillinger kan bl.a. nævnes Drostei, Pinneberg, Tyskland, Grau Kloster, Slesvig, TuseNæs Kunstbygning, Vitskøl Kloster, Vesthimmerland og Galleri STRÆDET, Møgeltønder.

Læs mere om Birgit Marie Kjær på www.bmkjaer.dk

NYT MEDLEMSKAB
Ønsker du at indmelde dig i kunstforeningen, skal du registrere dig ved at klikke på nedenstående link.
Indmeldelse

Januar-februar 2018
Maleri af Anette Lynggaard, www.anettelynggaard.dk

Ret til ændringer forbeholdes.