Udstilling med Svend Høgh & Mogens Davidsen

4. januar - 24. februar 2017

Svend Høgh
Billedkunst ved Svend Høgh

Billedkunstner Svend Høgh, er bosat og har atelier i Valby i København. Er autodidakt billedkunstner med en kommunikativ uddannelse som baggrund. Svend Høghs temaer henter han fra tegneserieverden, politik og en mængde ledelses- og kommunikations termer, som han flittigt fletter ind i sine værkers titler.

Svend Høgh debuterede allerede som 13-årig for en større offentlighed i tegneseriebladet "Danske Tegneserier". Gennem årene har han været chefredaktør på tegneserieforlaget Interpresse, Art Director, forlagschef, illustrator og webdesigner. Han er forfatter til bogen "Dus med dasset" og har konstrueret hovedbrudsopgaver til en mængde bøger, blade og tidsskrifter. I 2009 sprang han for alvor ud som billedkunstner og i dag udstiller han i ind- og udland og er tilknyttet flere gallerier.

Svend Høgh fortæller:
"Gallerier og kunder fortæller at mine malerier oser af livsglæde og farver, og det glæder mig. Jeg arbejder både intuitivt og stramt og altid med et glimt i øjet. Der males med akryl på lærred, og hvad der ofte kan ligne en løs komposition er i virkeligheden en stram opbygning af grafiske elementer. Kombinationen af farver, motiv-valg og titler får ofte beskueren til at trække på smilebåndet - ofte ligger der også en dybere mening gemt i værkerne. Der er spidse kommentarer til os selv, samfundet og den verden, der omgiver os."

Læs mere om Svend Høgh på: www.artbyhogh.dk

Mogens Davidsen
Keramik og bronzeskulpturer ved Mogens Davidsen

Keramiker og skulptør Mogens Davidsen, er født i 1962 og uddannet på Kolding Kunsthåndværkerskole 1984-88. Bor i Daler ved Højer, hvor han har en udstilling af sine arbejder i tilknytning til sit atelier. Arbejder med skulpturer udført enten i bronze eller keramik.
Keramikken er brændt som RAKU og farvet med metalsalte ved 1025 gr.

Mogens Davidsen beskæftiger sig endvidere med maleri og grafik.
Bronzeskulpturerne er støbt på eget støberi. Har udstillet i ind- og udland og er repræsenteret på Danmarks design Museum.

Mogens Davidsen fortæller:
"Jeg er inspireret af spontane øjeblikke af sansning,
et stykke forvitret træ, en forunderlig sten, en gammel dør, haven, en del af en kvindes krop, musikken der spiller, den gloende hede fra ovnen, konstruktions deltaljer fra en gammel maskine, arkitektur m.v."

Læs mere om Mogens Davidsen på
www.davidsen-keramik.dk

Marts 2016
Udstilling af foreningens værker i forbindelse med generalforsamling og udlodning

Ret til ændringer forbeholdes.