Udstilling med Bente Bundsbæk & Sarah Jarsbo

6. januar - 25. februar 2014

Bente Bundsbæk
Billedkunst ved Bente Bundsbæk
Bente Bundsbæk beskæftiger sig i sine malerier med kasserede ting. Hun sætte fokus på de spor vi mennesker efterlader os, i form af kasserede ting, som en konsekvens af vores forbrug.

De kasserede ting fortæller om vores tid, de produkter/varer vi omgiver os med, og fortæller noget om måden hvorpå vi forbruger. Spørgsmålet er desuden om vi kasserer tingene fordi de er brugt op, eller fordi vi med vores velfærd har råd til nyt der erstatter.

Hun finder motiverne til malerierne på Genbrugsstationen og zoomer ofte ind på en detalje taget ud af en større sammenhæng. Som et lille udsnit af en større virkelighed. Som et bevis på en ting på et sted, som har sin funktion i vores samfunds, som en konsekvens af vores velfærd, og som en nødvendighed i vores forbrugsamfund.

Bente Bundsbæk er født i 1972 , og bor og arbejder i Aarhus. Hun har fulgt forskellige kurser af længere varighed på Århus Kunstakademi i årene 2003-2010. Derefter har hun modtaget individuel vejledning af Jan Sander.

Hun debuterede på den statsanerkendte censurerede udstilling Kunsternes Sommerudstilling i 2010, og har efterfølgende været med i både 2011, 2012 og 2013, ligesom hun i 2013 deltog i Efterårsudstillingen i Stockholm.

Se mere på www.bentebundsbaek.dk

Sarah Jarsbo
3D arbejder af Sarah Jarsbo

Her bliver naive, humoristiske og uperfekte konstruktioner til, af organiske, og på samme tid kunstige, materialer. De er alle velkendte, dog fremmede. Det, vi kasserer, genopstår I ny form eller lever videre ved andre mennesker.

Materialismens forbrug og grådighed fornemmes og berøres. Vore vaner, rutiner, handlinger og samlinger eller spor fra hverdagen undersøges i materiale og form.

Fortællinger om en forgængelig og kompleks verden, hvor hverdagsobjekter forstyrres ud til den grænse, hvor de alle taber deres oprindelige funktion.

Sarah Jarsbo bor i Aarhus og kan kontaktes på SarahJarsbo@gmail.com

Udstillingerne vises på Rådhuset i Haderslev og kan ses i rådhusets åbningstid.