Udstilling ved Birgit Gregersen & Else Oltmann

Kunstforeningen Galleriet udstiller i perioden 1. maj - 28. juni 2013 i Haderslev og det tidligere rådhus i Vojens

Birgit Gregersen
Billedkunst ved Birgit Gregersen

Bosiddende i Århus

"Siden 2001 har jeg arbejdet fuldtids i atelier på Chokoladefabrikken, www.chokoladefabrikken.com. Har desuden siden 2006 været medlem af De ellevilde, www.deellevilde.dk

Uddannelse: Lærer med linjefag i billedkunst. Tegnekurser på kunstakademi i Bruxelles 1992-96, Århus Kunstakademi 1999-2006 og kurser på Ærø Kunsthøjskole 2006-2012.

Jeg arbejder oftest i serier over bestemte tilbagevendende temaer i kortere eller længere perioder, mennesker i forskellige sammenhænge, landskaber og opstillinger. Det sidste års tid har jeg været optaget af blomster og deres skyggebilleder. Samtidig arbejder jeg med portrætter - meget ofte bestillingsarbejder.

Mit foretrukne arbejdsområde er maleri på lærred i olie og akryl, men også grafik og collage."

Læs mere om Birgit Gregersen på www.deellevilde.dk

Else Oltmann
Skulptur ved Else Oltmann

Bosiddende i Hasselager

Medlem af ProKK, www.proKK.dk og kunstgruppen 5stk, www.5stk.com

Uddannelse: Uddannet på Århus Kunstakademi 1998 - 2005 i grafik og skulptur. Kurser på Langelands Kunsthøjskole, Vester Møllegård Kunsthøjskole, Ærø, Kunst- og Kulturcentret Tuskær, Fjaltring og Århus Kunstakademi.

Lars Thomassen (uddrag af anmeldelse): "Else Oltmann er ikke sådan at blive klog på, men hun fascinerer hver gang, hun viser sine skulpturer i bronze og rammer en nerve i os, som gør det svært at løsrive sig fra dem. Så er der de andre, mere finurlige, når hun giver sig selv et frikvarter og demonstrerer sin underfundige humor. Det kan være en bronzestøbning af en bananskræl eller et æbleskrog. Eller en samling af knudemænd, som bogstaveligt talt har slået knude på sig selv. Hun er sig selv og ligger ikke under for andre og andet end sin egen selvkritik. Se selv og opdag det store i det små."

Læs mere om Else Oltmann på www.elseoltmann.dk